Saturday, November 28, 2009

WSC - day 3 (judgement day)
















(widok z oddali na groblę łączącą Malezję z Singapurem - więcej informacji na http://en.wikipedia.org/wiki/Johor-Singapore_Causeway)

Dzisiaj dam z siebie wszystko, czy wystarczy?

W pierwszej grze trafiam na kobietę - to już trzecia przedstawicielka płci pięknej w tych zawodach. Zważwywszy, że kobiety stanowią na tych mistrzostwach zaledwie 6 procent zawodników, można przyjąć, że mam szczęście, gdyż statystycznie powinienem zagrać z 1,44 kobiety :)
A na poważnie - znowu czeka mnie ciężka przeprawa. Vannitha Balasingam z Malezji (bo z nią będę grał) zanotowała wczoraj najbardziej spektakularną porażkę turnieju przegrywając 530:627 z zawodnikiem z Ugandy. Ten ostatni wyłożył dwie "dziewiątki", czyli ośmioliterowe wyrazy łączące po dwa pola potrójnej premii słownej (3x3 czyli w sumie 9-krotną wartość wyrazu).

Mi taka 9-ka zdarzyła się wczoraj w 8-mej wygranej grze z  Oyende - zagrałem gRE(E)NIER  za 113+5 punktów.

Może dzisiaj też się poszczęści...

17
Vannitha Balasingam (1893) z Malezji
przegrana 432:446
kolejna Malezyjka z dwoma blankami, prowadziła od czwartego ruchu i mimo że pod koniec dogoniłem ją na 386:394 dwoma scrabblami SAVANTE (81)i REPLIED(92) oraz mocnym HEXACT(62) Vannitha zachowała zimną krew blokując miejsce gdzie mogłem wysoko punktować Z'em i wygrała 12 punktami. Taka przegrana smakuje prawie jak zwycięstwo. (jakoś się w końcu muszę pocieszać ;))

18
Ricky Gonzalez (bez rankingu) z Arabii Saudyjskiej
przegrana 349:455
od pierwszego ruchu goniłem przeciwnika - uciekł mi aż na 176:323. Po moich (I)DEaTION (68) i AIRPOrT(72) zbliżyłem się na 316:355, niestety ZEST (78) pogrzebał moje nadzieje.

19
Wardomo Geamsakul (1397) z Japonii
wygrana 415:309 (+106)
dwa blanki dla mnie, scrabbel w pierwszym ruchu - pierwsza bezstresowa gra w turnieju :) jest 6-13, więc nadal mam szansę na 11-13 ;)

20
Patrick Mulemena Mpundu (bez rankingu) z Zambii
przegrana 390:445 (-55)
trzecia gra dzisiaj, w której gonię przeciwnika, prawie go doganiami i przegrywam. Tym razem z 140:244 po dwóch ósemkach (P)ATiENTS (80) i (S)OUNDErS (82) było 313:314. Po wystawce, której nie dało się zablokować zostalem poczęstowany GUNITES (71) i było po grze. Z ciekawostek: Zambijczykowi przeszkadzało, że podaję sumę punktów po każdym ruchu, więc się grzecznie przymknąłem i podawałem tylko wynik za wyraz - klient nasz pan ;)
Mój bilans po 20 grach: 6-14 (-1000) ...
Doświadczony Jeff Grant z Nowej Zelandii (uczestnik wszystkich dotychczasowych edycji WSC) pocieszał mnie, że jak na debiut 6 wygranych to dobry wynik. Pewnie ma rację - może zbyt wysoko zawiesiłem sobie poprzeczkę i źle oceniłem swoje umiejętności oraz poziom zawodników. Nieważne. Ważne, że dzisiaj Scrabble zaczęły mi sprawiać radość, frustracja z przegranych zeszła na drugi plan, gdy literki wreszcie zaczęły pojawiać się w znanych kombinacjach, a gry stały się bardziej wyrównane.

W kolejnej rundzie znów trafiam na kobietę, moje dotychczasowe przeciwniczki sprawiły mi lanie, jak pójdzie z Rohainą Tanveer z Kuwejtu?

21
Rohaina Tanveer (1575) z Kuwwejtu
przegrana 381:425 (-44)
kobiety vs Bartuś 4:0 ;) gra wyrównana do trzeciego ruchu przed końcem kiedy zobaczyłem INGRO(W)TH (71). Na takie rzeczy nie ma rady. Nikt przy zdrowych zmysłach nie blokowałby W. A jednak... ;) Miła mieszkanka Kuwejtu zrobiła sobie ze mną zdjęcie :))


22
Michael Quao (1969) z Ghany
wygrana 510:438 (+72)
Niewatpliwie highlight tego turnieju dla mnie. O zwycięstwie zadecydował wyraz STEANED (78) zagrany równolegle do OROIDES tworząc w sumie 7 wyrazów na prawie zamkniętej planszy, gdzie wolne było tylko A (na końcu) i D (na trzecim miejscu od końca). Gdy kładłem tego scrabbla aż się zatrząsłem z podniecenia ;)

23
Charnrit Khongthanarat (1902) z Tajlandii
przegrana 377:552 (-175)
Gra z kolejnym z młodych zdolnych Tajlandczyków - obecnym mistrzem świata młodzieży. Świetny popis znajomości słów i szczęścia mojego przeciwnika - wyłożył mi 5 scrabbli w tym 4 bez blanka...
Mój jedyny scrabbel RAT(I)oNAL (78) zapoczątkował serię przeciwnika: DROILI(N)G (69), UND(E)RLET (68), UnPRICE(D) (69), SECONAL (70) i (T)ENTORIA (77).

----------
no i decydująca gra - zwycięzca zabiera planszę, przegrany odchodzi z literkami. Wreszcie jakaś dodatkowa motywacja :)

24
Chris Abordo (1790) z Filipin
przegrana 413:326 (-87)
śmieszna gra, przeciwnik najpierw zbierał na scrabbla grając maksymalnie 4-literówki trzymając jedno otwarte miejsce, a gdy już zagrał scrabbla znowu zamknął planszę. gdy ja musiałem otworzyć zagrał znowu scrabbla zamykając planszę. Na nic się zdały ciekawe scrabble, które miałem na stojaku NONPLUS oraz KISSING :)
Z innej beczki : warte odnotowania, że mój przeciwnik wiedział, że papieżem był Polak :)

Przeciwnik zabrał planszę i zostawił mnie z woreczkiem literek - woreczkiem ładnych literek. Gdy tak siedziałem zasępiały przy stole rozmyślając nad marnością tej gry podszedł do mnie Jeff z Nowej Zelandii i podarował mi planszę :-)))) Powiedział, że ma już w domu cztery takie same. Pocieszył mnie, że w tym roku był naprawdę wysoki poziom i 7 wygranych gier to i tak bardzo dobry wynik jak na debiut.

Czas na podsumowania jutro. Teraz lecę po prezenty

Dziękuję wszystkim kibicom (w szczególności mamie i jej koleżankom z pracy) komentującym moje wpisy na blogu, dziękuję Wojtkowi za relację z WSC 2009 na stronie PFS i słowa wsparcia. Dziekuję Rafałowi za gry przed mistrzostwami i dziewczynie za wyrozumiałość, gdy wybierałem trening zamiast wspólnego filmu :)
Komu nie podziękowałem, temu też dziękuję :)

Jutro stary mistrz przeciwko wiecznemu drugiemu - Nigel vs Pakorn.
Kibicuję Tajlandczykowi, a wy?

2 comments:

Anonymous said...

Ma racje pan Jeff. Jak na debiut super się spisujesz.A najważniejsze, że wróciła Ci radość grania. Baw się dobrze, my dear son :-)

Anonymous said...

Congrats Bartek ! you did all you can but it was a very strong competition this year ! Maybe when you return you will have time tot translate the most important parts of the blog, I presume I missed some interesting thoughts. As a consolation prize, you were number one blogger, beingf the first to update in time all the news from there :) All the best ! Cata from Romania